Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Lisa Lord - 4 februari 2015 22:08

  Japp, blev ingen Super G idag så istället satte jag mig ner och pluggade träningslära. Såklart. Huvudvärken har äntligen börja släppa och jag hoppas provet på detta avancerade men väldigt intressanta ämna går bra imorgon. 


P.s Detta är alltså min lärobok som jag har prytt i en fin rosa överdragningspenna. Men ni, om det finns några, som blev oroliga av att läsa detta kan jag meddela att det går att sudda ut ;) D.s 

Av Lisa Lord - 4 februari 2015 11:14

Dagens första inlägg handlar inte om Alpina VM som jag mer eller mindre lova igår.

Dagens första inlägg kommer att handla en nyhet som jag såg igår på Svt och Tv4. Jag tror ni nyhetstittare och träningsintresserade har hört den studien från Danmark; "Måtlig jogging bäst".


Okej. Jag har inte läst hela rapporten eftersom jag inte orkar läsa en rapport på danska eller översättningen på engelska. Så jag ugår vad jag har har hört på nyheterna. Studien säger att jogga ca 1-2 timmar i veckan är bäst för att kroppen ska må bra och att vi ska kunna bli så gamla som möjligt. Tidigare har jag hört att 30min per dag, där pulsen går upp, är bra och att man måste träna varannan dag för att få en träningseffekt.

Jag ska även påpeka att nej, jag är ingen forskare och nej, jag är ingen Personlig Tränare/gym instruktör/dietist m.m men jag har tränat hela mitt liv och går just nu NIU Innebandy så lite fakta har jag om ämnet.

Så, vill ni höra min tonårs, icke forskningsbevisad åsikt om det här kanske "känsliga" ämne?


Vi alla är olika så varför ska man följa alla olika råd om träning och hälsa? Träna varierat med saker som du gillar och som fungerar för dig. Det är det bästa tipset jag kan ge er.


TRÄNA SOM DU KÄNNER FUNGERAR FÖR JUST DIG

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards