Alla inlägg under maj 2015

Av Lisa Lord - 4 maj 2015 20:28

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på matchen mellan AIK - Hammarby som skulle precis ha kommit igång av andra halvlek. Men pågrund av bengal eldar och rökelse som i sin tur utvecklades i ett brandalarm är matchen fortfarande inte igång. Vad är meningen med bengalar? Onödigt. 


Nu ska jag prata träning och om hur jag tränar inför kommande innebandu säsong. Fotboll. 

Ja, nu har alla inte möjligheten att spela fotboll men jag tycker det är bra att hålla på med fler sporter då man både får varierande träning och motivation att göra den där tråkiga träningen annars. Dock får det inte bli för mycket som det blev för mig ett tag. Att ha fler sporter är bra men då måste man ha klara mål vad man ska satsa på och göra det klart för sina tränare (om man har fler tränare) så det inte blir något missförstånd. 


Om man inte har någon möjlighet att köra fotboll så är det nu den tråkiga grundfysen ska sättas. Långa jogginturer på ca 6-7km i lågt tempo. Även cykling, simmning, crosstrainer eller "trappan" på gymmet är konditionsträning och kommer göra en gott när säsongen väl kommer igång. 


Vi har även ett rent innebandy pass för att kunna spela ihop oss och skriva nya kontrakt. Ha roligt helt enkelt. 


Nu har matchen kommit igång och läxorna ligger utsprida på sängen så nu säger jag tack och hej, leverpastej! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards