Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Lisa Lord - 25 februari 2015 17:18

Jag vet inte vad jag ska börja. Jag svävar på molna av guld. Jag ser guld leènden vart jag än går. Solstrålar med sitt gyllene ljus har lyst hela dagen och drömmar om guld har gått i uppfyllelse. I Falun. På Skid-VM.


Igår satt jag på en svenska lektion, klistrad framför datorskärmen men hörlurarna i öronen. Jag såg en Charlott Kalla som var avslappnad. En svenska som var på tånarna och hade inget annat än guld på närhinnan. Jag såg hur hon utökade sin ledning för varje mellan tid och hur norskorna tappade. Jag såg hur hon log. Hur hon log sitt allra vackraste guldleènde. Men det stannar inte där. Idag var det 15km fritt för herrar. Mina förhoppningar var på Calle Halvarsson, där jag satt på Naturkunskapen och tog puls och blodtryck, men de som prestera var Marcus Hellner (4:a) och Johan Olsson som guldmedaljör! Som 1:a. Han som inte har tävlat i vinter. han som inte har gjort ågra resultat utöver träningen. Han som alltid har otur och blir sjuk. Han har vunnit guld. VM-guld. 


Sverige har då tagit 5 medaljer. 2 guld, 2 silver och 1 brons. Och det bara i längd spåret. Backhoppningens VM går också i Falun och där har Sverige tyvärr väldigt dåliga chanser att lyckats. Dock har Norge redan 2 medaljer (tror jag). Därför ser det inte så roligt ut i medalj ligan. Med vad tusan, FEM VM-MEDALJER! Det är inte dåligt det.


Jag har hängt upp Svenska flaggan, som mina kära mor köpte till mig i Fauln, för att visa att det inte är någon vanlig dag. Idag har Sverige tagit 5 medaljer. Idag har de uppnått sitt mål med medaljskörden. Men ännu viktigare....


Charlott Kalla och Jonas Olsson har uppnått sina största drömmar; Ta ett individuellt VM-guld på hemma plan.


#vmvinter #Falun2015


Samanfattning: Solen har vissat sig, våren är påväg, framgångar på VM, första fotbollsträingen ikväll och framgångar är överallt. För mig har det varit en OTROLIGT bra dag. Bara glädje rakt igenom!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards