Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Historiskt VM på hemmaplan Del 2

Av Lisa Lord - 8 mars 2015 21:47

Jag hade planen gjord för idag. Först Vasaloppet (vilket blev historiskt både med tempraturen och den svenska placeringen) sedan en ensam eftermiddag och bara gå igenom VM. Men nej. Blir aktut inringd av ONYX f99 tränare och ber mig att spela sista seriematchen borta. Självklart ställer jag upp, dum eller snäll det får ni avgöra.


Här kommer iallafall mina bilder tagna med min kära mobilkamera. Jag fyller år 30 Mars och ska då få en ny mobil och hoppas på ett bidrag eller två till en bra kamera. Om jag ska bli en "riktigt" bloggare måste jag ju ha riktigare grejer, eller hur?





  Här är alltså ett av mina få försök. Invigningen vid hoppbackarna. En fin scen med många bra framträdanden. Bra med läkarplats även så men väntan innan man fick komma in på läktaren var otroligt jobbigt. Både för kropp och själ.

Här framförs Mando Diao den officella VM låten "Love Last Forever". Värd att lyssna på.

      


  Här är försök två med scenen. En kanske bättre bild men jag rekomenderar att inte sooma in för mycket. Ärligt talat minns jag inte vad som framfördes just här men jag kommer ihåg att det både var opera och folkmusik längre fram. Även en privat fest för volontärerna när de fick stå på innerplan och se fyverkerierna och ta emot publikens jubel på slutet. Jag kan bara föreställa mig hur det måste har varit.


  Sist men absolut inte minst. Svenska flaggan, som nu hänger stolt på mitt rum, visar upp sin glans på skidstadion där Sverige tog 9 (!) medaljer och slog rekordet. Även där på stadion då vi fick se allt från dramatik till promenadåkning. Det var mäktigt att vara så nära stjärnorna med ändå så långt bort.


För mig betyder de här bilderna mycket. Men samtidigt visar dessa 3 bilder bara en tusondel av det jag upplevde. "Bilder betyder mer än tusen ord" med då behöver man även ha en djupare förstålse av hur det är att vara I bilden.


Detta får avrunda VM i Falun 2015. Dock så kommer vi många gånger att minnas den skräcken av snö brist, skador och brutna stavar. Men även guld lèendet på Charlott Kalla och Joha Olsson och alla de andra medaljöerna. Jag är en stolt svensk när jag tänker på Skid-landslaget. Otroligt stolt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Lord - 4 maj 2015 20:28

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på matchen mellan AIK - Hammarby som skulle precis ha kommit igång av andra halvlek. Men pågrund av bengal eldar och rökelse som i sin tur utvecklades i ett brandalarm är matchen fortfarande inte igång. Vad ä...

Av Lisa Lord - 23 april 2015 21:15

Okej, vart ska man börja då? För nu var det verkligen evigheter sen jag skrev här. Ursäkt? Jag har ingen.   Det har hänt mycket både på hemma plan och borta plan. Det har hänt saker både i livet som idrottandet. Det finns så mycket att berätta me...

Av Lisa Lord - 5 april 2015 21:30

Okej, hur ska jag börja detta inlägg. Jag har så mycket att berätta utan mening.   Jag har ni blivit 17 år, vilket är en fin siffra och mitt tröj nummer i Harg, och fått pengar till ett par nya fotbollskor som fortfarande står på intersport och v...

Av Lisa Lord - 24 mars 2015 19:59

Nu var det ett tag sen jag satt framför datorn och hade tid att skriva på denna underbara blogg. Jag har ingen tid nu heller, egentligen.   Jag ska börja med att få rätt känsla på detta inlägg. Om de 150 personerna som dog idag i en flygkrasch öv...

Av Lisa Lord - 17 mars 2015 20:55

  Jag kanske bör döpa om denna blogg till 'NIU - Det ingen förstår'. Ännu en gång har vi ett prov som vi inte vad vad vi ska plugga på, vem som vi ska fråga eller vad provet egentligen handlar om. Jag vet att det handlar om pulsbaserad träning men ...

Ovido - Quiz & Flashcards