Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Nyheterna vi inte ville ha

Av Lisa Lord - 18 februari 2015 21:32

Skid-VM 2015 i Falun är nu officiellt öppnat. Men en färgsprakande fyverkeri till VM-låten "Love Last Forever" av Mondo Diao som självklart uppträdde live inför sisodär 16000 personer på hoppbacksläktaren. Gothia klass = Världskklass.


Idag (onsdag) fick vi, utöver denna otroliga invigning, beskedet att Emil Jönsson inte kommer till start pågrund av sin muskelbristing han fick i Östersund. Istället får en debutant försöka kliva i gigantes skor. Carl Quicklund ska få mätta sina krafter ock kvalitèer under publikpressen. Det tycker jag ska bli roligt att följa, Vägen mot Stjärnglansen.


Vi fick även veta att Anna Haag (Emils Hustru) och Daniel Richardsson har en mindre förkyldning i kroppen och kommer därför inte till start till på lördag då skiathlon avgörs. Tråkigt, Oturligt och Avgörande för målet 5 medaljer, eller? Det får vi vänta och se.


Sveriges bästa medaljhopp, Charlott Kalla, såg avspänd och glad ut när vi mötte henne som hastigast på vår väg mot invignigen. För mig var det en sådant WOW-ögonblick. Jag insåg då att alla dessa superstjärnor, elitidrottare på världstoppsnivå också bara är vanliga människor som vilken Svensson som helst. Ett coolt, annurlunda ögonblick som jag sent kommer att glömma. Om jag någonsin glömmer det.


Ladda datorn, min mobila kamera och mina personliga batterier för imorgon ska de första VM medaljerna delas ut. #Falun2015 #vmvinter


P.s Mer om invigningen kommer troligen i samanfattningen av detta mästerskap D.s

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Lord - 4 maj 2015 20:28

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på matchen mellan AIK - Hammarby som skulle precis ha kommit igång av andra halvlek. Men pågrund av bengal eldar och rökelse som i sin tur utvecklades i ett brandalarm är matchen fortfarande inte igång. Vad ä...

Av Lisa Lord - 23 april 2015 21:15

Okej, vart ska man börja då? För nu var det verkligen evigheter sen jag skrev här. Ursäkt? Jag har ingen.   Det har hänt mycket både på hemma plan och borta plan. Det har hänt saker både i livet som idrottandet. Det finns så mycket att berätta me...

Av Lisa Lord - 5 april 2015 21:30

Okej, hur ska jag börja detta inlägg. Jag har så mycket att berätta utan mening.   Jag har ni blivit 17 år, vilket är en fin siffra och mitt tröj nummer i Harg, och fått pengar till ett par nya fotbollskor som fortfarande står på intersport och v...

Av Lisa Lord - 24 mars 2015 19:59

Nu var det ett tag sen jag satt framför datorn och hade tid att skriva på denna underbara blogg. Jag har ingen tid nu heller, egentligen.   Jag ska börja med att få rätt känsla på detta inlägg. Om de 150 personerna som dog idag i en flygkrasch öv...

Av Lisa Lord - 17 mars 2015 20:55

  Jag kanske bör döpa om denna blogg till 'NIU - Det ingen förstår'. Ännu en gång har vi ett prov som vi inte vad vad vi ska plugga på, vem som vi ska fråga eller vad provet egentligen handlar om. Jag vet att det handlar om pulsbaserad träning men ...

Skapa flashcards