Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Time to shine Falun!

Av Lisa Lord - 17 februari 2015 17:40

Hoppbacken i Falun lyser upp i vintermörkret och jag får en känsla över vad det är som kommer att hända. För mig är detta väldigt speciellt. Jag har aldrig varit på ett stort mästerskap på internationell nivå. För mig ska det har bli en upplevelse för livet som jag tror det är för alla Falunbor som helt plötsligt kan möta Charlott Kalla eller Marcus Hellner.


Allt såg så lovande ut i genrepet i helgen. Charlott Kalla krossade allt motstånd. Stina Nilsson tog en 3:dje plats i sprinten och Marcus Hellner fixade även han en bronsplats. Men olyckan fanns där i Östersund bland alla framgångar. Emil Jönsson drog på sig en muskelbristning i Sprintens kvartsfinal. Han togs självklart omhand av sjukpersonal på plats och åkte direkt till Östersunds sjukhus där han börja rehabiliteringen väldigt omgående. Inget är klart än och vi får se vad som händer.


Imorgon är det invigning. 6000 personer på lilla Lugnet, lilla skidstadion där det var SM i hästhoppning i sommras. Nu ska det delas ut VM medaljer till lägndskidåkare. Mystiskt, märkligt och otroligt mäktigt.

#Falun2015


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Lord - 4 maj 2015 20:28

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på matchen mellan AIK - Hammarby som skulle precis ha kommit igång av andra halvlek. Men pågrund av bengal eldar och rökelse som i sin tur utvecklades i ett brandalarm är matchen fortfarande inte igång. Vad ä...

Av Lisa Lord - 23 april 2015 21:15

Okej, vart ska man börja då? För nu var det verkligen evigheter sen jag skrev här. Ursäkt? Jag har ingen.   Det har hänt mycket både på hemma plan och borta plan. Det har hänt saker både i livet som idrottandet. Det finns så mycket att berätta me...

Av Lisa Lord - 5 april 2015 21:30

Okej, hur ska jag börja detta inlägg. Jag har så mycket att berätta utan mening.   Jag har ni blivit 17 år, vilket är en fin siffra och mitt tröj nummer i Harg, och fått pengar till ett par nya fotbollskor som fortfarande står på intersport och v...

Av Lisa Lord - 24 mars 2015 19:59

Nu var det ett tag sen jag satt framför datorn och hade tid att skriva på denna underbara blogg. Jag har ingen tid nu heller, egentligen.   Jag ska börja med att få rätt känsla på detta inlägg. Om de 150 personerna som dog idag i en flygkrasch öv...

Av Lisa Lord - 17 mars 2015 20:55

  Jag kanske bör döpa om denna blogg till 'NIU - Det ingen förstår'. Ännu en gång har vi ett prov som vi inte vad vad vi ska plugga på, vem som vi ska fråga eller vad provet egentligen handlar om. Jag vet att det handlar om pulsbaserad träning men ...

Ovido - Quiz & Flashcards