Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Lisa Lord - 3 mars 2015 21:11

Då var det det här problemet med löften igen. Ja, jag vet att jag lovade att komma med en resumè av Skid-VM i Falun när det var slut. Nu har det gått 2 dagar sedan vår sista medalj i årets VM och jag har fortfarande inte gått igenom alla sändningar, artiklar, resultat m.m Men som många andra ungdomar går jag i skolan och har lite annat i tankarna än att skriva om Skid-VM.


Jag ska börja med att göra en kort samanfattning;

- Vi fick medalj på alla dagar i VM då längsskidtävlingarna gick

- 9 medaljer totalt

- två guld, fyra silver och 3 brons medaljer

- Charlott Kalla var bäst med fyra medaljer. 3 induviduella och 1 i team.


Jag trode på 0-3 medaljer. Jag trodde på ett fjasko. Det blev ett medaljrekord för Sverige på VM. Jag kan fortfarande inte släppa referaten ifrån Radio Sporten. Jag kan fortfarande höra Jakob Hård när ha skriker sig hes på upplopp efter upplopp. Jag får fortfarande gåshud varje gång jag ser Northugs tårar på prispallen, hur Sveriges damer under staffetsprinten blir så otroligt glada. Hur Norge och Sverige kan glädjas för varandras medaljer och framgångar. Ja, den hårda tonen mellan oss kommer alltid finnas men vad är sport utan gnabb? Inte lika roligt.


Bilder, en mer noggran utvärdering och citat kommer komma snarast möjligt!!



Ovido - Quiz & Flashcards